Bahaya menyakitkan longkang lantai dan kaedah rawatan konvensional!

Bahaya anti-bau saliran lantai:

1. Pencemaran alam sekitar
(1) Kedalaman meterai air tidak baik, sepanjang 10-20mm, yang sangat mudah kering, menyebabkan bau di saluran pembuangan kembali ke bilik. Walaupun meterai air diperdalam hingga 50mm atau lebih, ia hanya akan ditangguhkan selama beberapa hari untuk mengelakkan bau. Sebaliknya, saluran aliran air akan menjadi lebih langsing dan melengkung, dan kawasan yang melekat pada kotoran akan bertambah. Semakin serius simpanan kotoran, semakin mudah untuk disekat, dan Lubang Sink yang kecil ini juga akan menjadi tempat pembiakan bakteria dan perosak;
(2) Pada musim panas atau cuaca berangin, tekanan udara sentiasa berubah. Tekanan positif dalam paip akan menyebabkan mangkuk melayang ke atas, dan bau akan meluap keluar dari air; dan tekanan negatif dalam paip akan merosakkan meterai air. Sekiranya penghalang hilang, bau akan melimpah masuk ke dalam bilik;

2. Penyebaran kuman
Paip pembetung redup dan lembap, dan air sisa mengandungi banyak kotoran pepejal kecil (seperti pasir, rambut, helai kain, sisa kertas, membran mukus biologi mengelupas, dll.), Yang akan melekat dan disimpan di dalam perangkap "U" , yang akan terkumpul dari masa ke masa. , Sisa ini menjadi sarang kuman dan perosak, dan saliran lantai yang ditutup dengan air tidak dapat menghentikan kumbang, serangga bersayap hitam dan sebahagian besar kuman yang membiak di saluran pembetung, mencemarkan persekitaran dalaman dan merosakkan kesihatan keluarga dengan teruk. ahli.

Apa yang perlu dilakukan sekiranya longkang lantai bilik mandi menyinggung perasaan

1. Ganti longkang lantai
Walaupun longkang lantai yang ditutup sendiri adalah aliran pembangunan longkang lantai yang tidak dapat dielakkan di masa depan, sejauh mana keadaan sebenarnya, kesan penyahbauan mereka tidak stabil seperti longkang lantai yang ditutup dengan air, jadi longkang lantai yang ditutup dengan air masih dipilih sejauh mungkin.

2. Mematuhi penggantian air yang tepat pada masanya di longkang lantai
Isi longkang lantai tepat pada waktunya untuk memastikan meterai air di longkang lantai dan kerap menggantinya.

3. Tutup longkang lantai
Anda boleh menggunakan tuala basah atau beg plastik untuk menutup longkang lantai untuk mengelakkan bau dan kuman saliran lantai merebak di dalam rumah. Mungkin anda dapat mencari beg plastik berkualiti lebih baik, isi dengan air, kencangkan dengan ketat, dan letakkan di longkang lantai. Keluarkannya semasa anda menggunakannya. Anda tidak perlu memasangnya lagi. Beli palam getah dan pasangkannya apabila tidak digunakan.

4. Kerap menangani pembuangan lantai dan menggunakan deodoran
Kerap membuang longkang lantai. Di samping itu, meletakkan beberapa beg teh, kemenyan dan arang buluh di bilik mandi juga dapat menghilangkan bau pelik dengan berkesan.


Masa pengeposan: 13-Apr-2021